Hogyan kérjünk ajánlatot?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Olvasási idő: 3 perc

Ha elfelejtettük, nem értünk rá, vagy csak egyszerűen gyorsan szeretnénk megkapni a szükséges higiéniai termékeket vagy papírárut, érdemes előzetesen átgondolni, mire is van pontosan szükségünk. Nem mindegy, hogy WU2 vagy Baba sampon, utazó méret vagy több literes kiszerelés, hajat mosunk vele vagy felülettisztításra használnánk. Írásunkban megmutatjuk, mire érdemes az ajánlatkérés során kitérni, hogy elkerüljük az időrabló, többkörös egyeztetéseket.

Márkanév és kiszerelés

Elsődleges és mondhatni kicsit egyértelmű, de már azzal is előrébb vagyunk, ha tudjuk, mit keresünk. Ha ismerjük a termék pontos márkanevét, adjuk meg az árajánlatkérésnél. Ha a kiszerelésre vonatkozóan is vannak elképzeléseink, ne tartsuk magunkban. Nem szükséges feltétlenül, hogy tisztában legyünk azzal, hogy a keresett termék 930 vagy 950 ml-es, bőven elegendő egy nagyságrendi mérték, például: 1 literes Silan öblítő. Csomagos kiszereléseknél, például: mosogatószivacsoknál a gyártók más-más darabszámú csomagokban értékesítik a termékeiket. A csomagos termékek vásárlásánál figyeljünk tehát a darabárra.

Felhasználási terület

Amennyiben fenti két beazonosítás nem ismert, az ajánlatkérés során nagy segítséget jelent, ha megjelöljük a felhasználási területet. Esetleg körül is írhatjuk, mire szeretnénk használni a keresett terméket. Háztartási jellegű vagy ipari öblítőt keresünk? Hotelben, étteremben vagy a gyárcsarnokban fogjuk felhasználni? Rendszeresen, vagy alkalmanként? Ha megnevezzük az alkalmazási területet, a termékek köre tovább szűkíthető, így nem kell több tíz termékből a nekünk legmegfelelőbbet kiválasztanunk.

Minőség és ár

A termékek széles skálájában a legtöbb esetben a minőség határozza meg az árat. Jóllehet ez a két tényező nem feltétlenül esik egybe, mégis sokat segít, ha ismerjük a minőségre vonatkozó igényeket és/vagy a költségvetést.

Összehasonlítás

Papírtermékeknél és tisztítószereknél az összehasonlításhoz elengedhetetlen a jellemzők átfogóbb és alaposabb ismerete. Mi az alapanyaga egy toalettpapírnak/ kéztörlőnek? 100 százalék cellulóz vagy reciklált/ újrahasznosított papír? Mekkora a tekercs átmérője? Hány méter a tekercs hossza? Hány rétegű? Két, minden előbb felsorolt jellemzőben azonos terméket könnyű összehasonlítani. Amennyiben a jellemzők eltérnek, egy olcsóbbnak tűnő termék mégis lehet egy drágábbal összehasonlítva kedvezőtlenebb árfekvésű. Mit jelent ez pontosan? Például egy kézi mosogatószer esetében két különböző terméket szeretnénk összevetni. Mivel csak a termék jellege azonos, a hígítási aránya, a felhasználási koncentrációja vagy esetleg a behatási ideje valószínűleg eltér, ezért minden esetben oldat árat kell számolni, hogy a két termék teljesen összehasonlíthatóvá váljon.

Milyen egy jó ajánlatkérés? A márkanév, a kiszerelés, a felhasználási terület, a minőség és az ár megadása mellett a termék jellemzőit is megjelölve minden esetben átfogó és részletes ajánlatot kapunk. Higiéniai és papírárut használó ügyfeleinknél egy jól átgondolt ajánlatkérés után akár több mint 10 százalékos költségmegtakarítást is el tudunk érni. Az idő pénz, mondhatnánk elcsépelten, de legyen szó kisebb vagy nagyobb volumenről, a folyamat jelentősen egyszerűsíthető.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email